Tanórák

Egész héten nagy lelkesedéssel dolgoztak a gyerekek. Az órák vidám hangulatban teltek, és sok új információt tartalmaztak.

1. osztály

Környezetismeret: A víz körforgása

Közmondások és találós kérdések a vízről. Meseillusztráció készítése.

2. osztály

Magyar órák: "ZSÁKBAN HOZZÁK A MELEGET!" című projekt

Az évszakokról és a hónapokról tanultak a gyerekek játékos formában, csoportmunkában. Beszélgettek a hagyományok megőrzésének fontosságáról. Dramatizálással dolgozták fel a Sándor, József, Benedekről szóló legendát. 

Osváth Erzsébet: Három cimbora című verséhez gondolattérképet készítettek, az egyes versszakokat rajzokkal ábrázolták.

Matematika óra: A napi vízfogyasztással kapcsolatos feladatok megoldása, Folyadékok cukortartalmának számlálása

Környezetismeret: Víz nélkül nincs élet

Szólások párosítása, mese megtekintése, időjárásjelentés készítése színesítette az órákat.

Technika óra: Szivárványszínű halacskák készítése

Megnézték a Vízipók-csodapók című mesét, édesvízi állatok neveit gyűjtötték össze, majd mindenki elkészítette a saját szivárványszínű halacskáját.

Rajz: A víz körforgása

3. osztály

Olvasás órák: 
A kék bolygó
Kincsünk a víz
A nagy varázsló

Az olvasmányok, versek feldolgozása mellett sokat beszélgettek az ivóvíz, a tiszta víz fontosságáról. Összegyűjtötték, hogyan óvhatjuk vizeinket. Videót néztek, amelyből megismerhették a gyerekek a víz tulajdonságait, a vízzel kapcsolatos rejtvényt fejtettek meg a vizkincs.hu oldalon. A www.ogyei.gov.hu/happy oldalon található játékok közül megismerkedtek a rablójátékkal és az őrjátékkal. Mindkettőt nagyon élvezték a gyerekek. 

Környezetismeret: Vízlábnyomunk megismerése

4. osztály

Magyar

A vízzel kapcsolatos szólásokkal, közmondásokkal,azok értelmezésével valamint találós kérdésekkel ismerkedtek meg. Ezekről plakátokat is készítettek. Szókincsfejlesztő, kommunikációs gyakorlatként beszélgettek a víz jelentőségéről is, a füzetbe pedig pókhálóábrán rögzítették a legfontosabb tudnivalókat. 

Környezetismeret: A vízhasználat ökológiai lábnyoma

A víz világnapján került sor az órára, megbeszélték, hogy a vízfelhasználás gyorsabban nő, mint az elmúlt években. A Föld édesvízkészlete ugyanakkor állandó, az összes víz mindössze 1%-a alkalmas emberi fogyasztásra. Kísérlettel igazoltuk mennyire kevés ez. Ebből az "egy cseppnyi" mennyiségből kell megtermelni fogyasztási cikkeinket, és ezt használjuk ivásra, fürdésre, locsolására. A Föld édesvízkészletét nemcsak a túlzott fogyasztás, hanem az éghajlatváltozás, a környezet-szennyezés, a talaj- és vízszennyezés is veszélyezteti. Ötleteket kerestek a gyerekek, hogy ők hogyan tudnak takarékoskodni vele.

ÖKO szakkör: Játékok készítése hulladékokból

Testnevelés

3. és 4. osztályosok Tíz-víz próbát teljesítettek.

5. osztály

Osztályfőnöki óra: Plakát készítés

Egészséges ételek és italok összegyűjtése. Kalóriaszámlálás kockacukor segítségével. 

Számítástechnika: Osztályszófelhő készítése a vízről

Testnevelés óra: Flashmob készítése

Tanulószoba/fejlesztő foglalkozás: Dalátírás, osztály puzzle készítése

6. osztály

Számítástechnika: MÉM készítése a vízről

8. osztály, 7. osztály

Kémia: Autó2 - O2 Levegő szennyezettség mérés, levegő tisztaságának megőrzése. 

Forgalomszámlálás, kipufogó gáz vizsgálata...

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el