Tanórák
Egész héten nagy lelkesedéssel dolgoztak a gyerekek. Az órák vidám hangulatban teltek, és sok új információt tartalmaztak.
1. osztály
Környezetismeret: A víz körforgása
Közmondások és találós kérdések a vízről. Meseillusztráció készítése.
2. osztály
Magyar órák: "ZSÁKBAN HOZZÁK A MELEGET!" című projekt
Az évszakokról és a hónapokról tanultak a gyerekek játékos formában, csoportmunkában. Beszélgettek a hagyományok megőrzésének fontosságáról. Dramatizálással dolgozták fel a Sándor, József, Benedekről szóló legendát.
Osváth Erzsébet: Három cimbora című verséhez gondolattérképet készítettek, az egyes versszakokat rajzokkal ábrázolták.
Matematika óra: A napi vízfogyasztással kapcsolatos feladatok megoldása, Folyadékok cukortartalmának számlálása
Környezetismeret: Víz nélkül nincs élet
Szólások párosítása, mese megtekintése, időjárásjelentés készítése színesítette az órákat.
Technika óra: Szivárványszínű halacskák készítése
Megnézték a Vízipók-csodapók című mesét, édesvízi állatok neveit gyűjtötték össze, majd mindenki elkészítette a saját szivárványszínű halacskáját.
Rajz: A víz körforgása
3. osztály
Olvasás órák:
A kék bolygó
Kincsünk a víz
A nagy varázsló
Az olvasmányok, versek feldolgozása mellett sokat beszélgettek az ivóvíz, a tiszta víz fontosságáról. Összegyűjtötték, hogyan óvhatjuk vizeinket. Videót néztek, amelyből megismerhették a gyerekek a víz tulajdonságait, a vízzel kapcsolatos rejtvényt fejtettek meg a vizkincs.hu oldalon. A www.ogyei.gov.hu/happy oldalon található játékok közül megismerkedtek a rablójátékkal és az őrjátékkal. Mindkettőt nagyon élvezték a gyerekek.
Környezetismeret: Vízlábnyomunk megismerése
4. osztály
Magyar
A vízzel kapcsolatos szólásokkal, közmondásokkal,azok értelmezésével valamint találós kérdésekkel ismerkedtek meg. Ezekről plakátokat is készítettek. Szókincsfejlesztő, kommunikációs gyakorlatként beszélgettek a víz jelentőségéről is, a füzetbe pedig pókhálóábrán rögzítették a legfontosabb tudnivalókat.
Környezetismeret: A vízhasználat ökológiai lábnyoma
A víz világnapján került sor az órára, megbeszélték, hogy a vízfelhasználás gyorsabban nő, mint az elmúlt években. A Föld édesvízkészlete ugyanakkor állandó, az összes víz mindössze 1%-a alkalmas emberi fogyasztásra. Kísérlettel igazoltuk mennyire kevés ez. Ebből az "egy cseppnyi" mennyiségből kell megtermelni fogyasztási cikkeinket, és ezt használjuk ivásra, fürdésre, locsolására. A Föld édesvízkészletét nemcsak a túlzott fogyasztás, hanem az éghajlatváltozás, a környezet-szennyezés, a talaj- és vízszennyezés is veszélyezteti. Ötleteket kerestek a gyerekek, hogy ők hogyan tudnak takarékoskodni vele.
ÖKO szakkör: Játékok készítése hulladékokból
Testnevelés
3. és 4. osztályosok Tíz-víz próbát teljesítettek.
5. osztály
Osztályfőnöki óra: Plakát készítés
Egészséges ételek és italok összegyűjtése. Kalóriaszámlálás kockacukor segítségével.
Számítástechnika: Osztályszófelhő készítése a vízről
Testnevelés óra: Flashmob készítése
Tanulószoba/fejlesztő foglalkozás: Dalátírás, osztály puzzle készítése
6. osztály
Számítástechnika: MÉM készítése a vízről
8. osztály, 7. osztály
Kémia: Autó2 - O2 Levegő szennyezettség mérés, levegő tisztaságának megőrzése.
Forgalomszámlálás, kipufogó gáz vizsgálata...